Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2008

Ανθρώπινη επαφή





Μεσημέρι στο Μοναστηράκι.Τα σοκάκια γεμάτα εικόνες και χρώματα.Μεταξωτά μαντήλια να παίζουν με τον αέρα.Φανταχτερές νεράιδες να στέκουν περήφανες πάνω απ'τα κεφάλια των περαστικών.Αρωματικά στικ κανέλας,πολύχρωμα μπιζού,χάντρες και αρώματα.Παλιά μουσικά όργανα,ινδικά έπιπλα και κεντημένα φορέματα.Αντιγραμμένα cd,σανδάλια και εσάρπες.Μικροπωλητές διαλαλούν την πραμάτεια τους.Οι 'προμηθευτές του δρόμου΄ κοιτάζουν με βλέμμα αγωνιάς τα στενά,έτοιμοι να μαζέψουν το μαγαζί τους και να τρέξουν.Ένας σαρλό σε μια γωνιά περιμένει κάποιο νόμισμα για να χαρίσει ένα λουλούδι.Σε όποιον το έχει ανάγκη.Εγώ περπατώ αργά,κυριευμένη απο σκέψεις.Όχι για να φτάσω κάπου.Έτσι απλά.Να αφήσω τον χρόνο να κυλήσει.

Σηκώνω τα μάτια μου στον ουρανό.Άσπρος.Άχρωμος.Δεν θυμάμαι να τον έχω δει ποτέ ξανά τόσο άδειο.Ξαφνικά αισθάνομαι μικρή.Η αντηλιά με κάνει να κατεβάσω το βλέμμα.Τα πόδια μου κουράστηκαν.Κάθομαι να ξαποστάσω σ'ένα υπερηψωμένο πεζούλι στον πεζόδρομο.Η φούστα μου κυλιέται στο έδαφος.Δεν με ενοχλεί η βρωμιά του ή απο τι προέρχονται οι στάμπες που είναι απλωμένες παντού πάνω του.Θέλω μόνο να ξεκουράσω το κορμί μου.

Η περιπλάνηση μου διακόπτεται απο την παρουσία ενός άλλου ανθρώπου.Κάθεται δίπλα μου.Τα ρούχα του βρώμικα.Με δυο τσιγάρα στο χέρι.Απομεινάρια των περαστικών.Μου δίνει το ένα.Πάρε.λέει.δεν έχω τιποτα.Του χαμογελάω κουρασμένα.Ευχαριστώ,δεν καπνίζω.Αρχίζει να μου μιλάει.Οι συλλαβές βγαίνουν ανακαταμένες.Του λείπουν τα τέσσερα μπροστινά δόντια.Δεν καταλαβαίνω τι μου λέει.Ούτε προσπαθώ να καταλάβω.Το πρόσωπό μου γυρισμένο αλλού.

Η μοναξιά,είπε,είναι ένα μαχαίρι.Που αν δεν το προσέξεις θα σε σκοτώσει.Γύρισα προς το μέρος του.Το κατάλαβα αυτό.Το ένιωσα.Μέσα μου.Κούνησα καταφατικά το κεφάλι και τον άφησα να διαλύσει τις μοναξιές μας.Έστω και για λίγα λεπτά.

Ήρθε η ώρα να φύγω.Σηκώθηκα,ίσιωσα την φούστα μου και τον κοίταξα.Μου άπλωσε το χέρι του.Μπορείς να μου δώσεις λίγο το δικό σου?Ήταν βρώμικο,γεμάτα σημάδια.Τα νύχια του μαύρα και μακριά.Απλωμένο σε μένα.Του του έδωσα.Το αριστερό.Το κράτησε προσεκτικά.Λες και ήταν κάτι ανεκτίμητο.Η υφή του ήταν απαλή.Περίεργα ευχάριστη.Χάιδεψε το εξωτερικό μέρος του χεριού μου,την παλάμη και μετά πέρασε τα δάχτυλα του στα δικά μου.Χαμογέλασε.Του χαμογέλασα και εγώ.Έφυγα και έμεινε να με κοιτάζει.Μέχρι που χάθηκα.Χάθηκε και αυτός.Μέσα στο πλήθος.











13 σχόλια:

gregory είπε...

καλησπερα .μια τοση μικρη επαφη...ειναι τοσο ουσιαστηκη στην κοινωνια μας...οπου υπαρχη πολυ...βρωμια....ηπαρχη και παρα πολυ αγνοτητα...

ΚΙΡΚΗ είπε...

Καλό μου Λιμανάκι,
μέσα στον τόσο κόσμο και στην οχλαγωγία, υπάρχουν άνθρωποι στα ρείθρα των δρόμων και παρόλο που τους πέταξαν εκεί ή πέταξαν αυτοί της ζωή τους, παραμένουν ακόμα ζωντανοί, γεμάτοι από αγάπη και ανάγκη. Περιμένουν κάποιο χέρι, σαν το δικό σου να τους βοηθήσει να σηκωθούν... Λίγο ψηλότερα!
Ευλογία έχει εκείνος που δε φοβήθηκε το χέρι του να δώσει...
Και εσύ γεμάτη από αυτήν!

Aristodimos είπε...

Ανθρωποι μονάχοι, που σε αυτό το διαρκές «ταξίδι» τους…
σε αυτήν την σκληρή αναζήτηση…
γι αυτούς
έπαψε πλέον
νάναι η ίδια τους η ζωή
κι έγινε μια ρουτίνα...

Την ίδια σκέψη και αναρτηση καναμε σήμερα, γιατι μάλλον εχουμε κοινές ανησυχίες κι ευαισθησίες...

Την αγάπη και την καλημέρα μου

Αρης

ΦΛΕΓΟΜΕΝΟΣ είπε...

O φόβος της Μοναξιάς είναι χειρότερος από την ίδια την μοναξιά


Φιλιά και Αγκαλιά στα Λιμάνια μας

Demi είπε...

Καλως σε βρήκα και επίσημα. Τελικά ίσως να έχεις και δίκιο και να χρειάζεται μόνο ένα άπλωμα του χεριού....

Unknown είπε...

να δω άμα κάπνιζες τι δικαιολογία θα του 'λεγες :))

πέρα απ' την πλάκα...ναι, το χω βιώσει κι εγώ κάτι παρόμοιο. απ' τις αγαπημένες μου βόλτες είναι εκει που περιγράφεις κι αν αφουγκραστείς, νιώθεις πολύ περισσότερα απ' ότι βλέπεις...

φιλιά βρόχινα...

jacki είπε...

Εχει ανάγκη ο κόσμος από επαφή και επικοινωνία.
Ωραίος ο Φοίβος στο ραδιάκι.
Καλό βράδυ.

Ευαγγελία Πατεράκη είπε...

"Η μοναξιά,είπε,είναι ένα μαχαίρι.Που αν δεν το προσέξεις θα σε σκοτώσει"

Η μοναξιά είναι αράχνη.
Αν πέσεις στον ιστό της
τελείωσες!

Έτσι είναι μικρό λιμάνι μου.
Όλοι μας προσοχή θέλουμε κι αγάπη.

Πύρινα φιλιά πολλά!

ΝΑΪΑΔΑ είπε...

ενα χαδι μονο χρειαζεται καμια φορα καποιος για να ομορφυνουν οι μερες του...
τι καλα που του εδωσες το χερι σου!
τι καλα που επιασε κι αυτος το δικος σου...!
ισως ομορφυνες τις μερες του κι εκεινος τη στιγμη σου...
η μοναξια...ποσο πολυ μπορει να πονεσει...

νεραιδενια φιλακια!

λιμανάκι είπε...

Γρηγόρη...μια καληνύχτα απο μένα...







Κίρκη μου...δεν αισθάνομαι οτι είμαι γεμάτη ευλογία.Απλώς η μοναξιά και η ανάγκη για αγάπη δεν κάνει διακρίσεις...

Καληνύχτα σου μικρή μου..

λιμανάκι είπε...

Άρη...η ζωή όλων μπορεί να μετατραπεί πολύ εύκολα σε ρουτίνα

Μια όμορφη καληνύχτα απο μένα...









Φλεγόμενε...ευχαριστούμε για τα φιλιά και τις αγκαλιές.
Ανταποδίδουμε :)

λιμανάκι είπε...

demi...δεν χρειάζεται μόνο αυτό...είναι απλά μια όμορφη αρχή

Καλώς βρεθήκαμε και επίσημα :)







Νεράιδα της βροχής...να άλλο ένα απο τα καλά του να μην καπνίζεις :)

Φιλια σου πολλά

λιμανάκι είπε...

jacki μου...η μεγαλύτερη ανάγκη του είναι!

Σου στέλνω μια πολύ τρυφερή καληνύχτα










Προμηθευς δεσμώτη...όλοι μας προσοχή θέλουμε και αγάπη...έτσι..

Καλό σου βράδυ :)









Ναϊάδα...ετσί απλά ομορφαίνει ο κόσμος γύρω μας...

Όμορφα όνειρα..