Κυριακή 21 Ιουνίου 2009

Βουτιά

.
.





Μερικές φορές σκέφτομαι ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο όμορφο να βλέπεις απο τον ουρανό να αλλάζει χρώματα.



Έχει κρύο στην παραλία σήμερα. Ο ήλιος έχει κρυφθεί εδώ και ώρες. Και ο αέρας έχει δυναμώσει για τα καλά. Οι τελευταίοι θαμώνες παλεύουν να κλείσουν τις ομπρέλες τους. Τα παιδιά τρέχουν να μαζέψουν τα παιχνίδια και τα μικρότερα κουκουλωμένα με πετσέτες περιμένουν μια αγκαλιά να τα σηκώσει και να τα πάει κάπου στεγνά.

Με τα χέρια στους ώμους, σε μια μικρή προσπάθεια να ζεσταθώ, κοιτάζω μπροστά. Ο ουρανός και η θάλασσα στο χρώμα του σκούρου μπλε. Τα κύματα σηκώνονται, θεριεύουν, και ξεσπάνε αφρίζοντας στις πέτρες. Η άμμος με κυκλικές κινήσεις χορεύει γύρω από το σώμα μου. Και εγώ σφίγγω ακόμα πιο πολύ τα χέρια πάνω μου. Σε άλλη περίπτωση δεν θα μου γεννιόταν η επιθυμία να βουτήξω σε αυτά τα αφιλόξενα νερά. Και όμως. Σήμερα κάτι με τραβάει.

Βγάζω τα ρούχα μου και χωρίς δεύτερη σκέψη βυθίζομαι μέσα τους. Η ξαφνική επαφή με το παγωμένο κόβει για μερικά δευτερόλεπτα την αναπνοή μου. Ανεβαίνω στην επιφάνεια. Παίρνω μια βαθιά ανάσα. Και τραβάω πίσω τα μαλλιά που έχουν καλύψει τα μάτια μου. Άλλη μια εισπνοή και πάλι μέσα.

Τι ήσυχα που είναι εδώ κάτω. Γαλήνια. Πόσο διαφορετικά από τον έξω κόσμο. Μια απίστευτη ηρεμία περιβάλλει τον χώρο. Νιώθω το κορμί μου ευέλικτο και ανάλαφρο. Σαν να είμαι για πρώτη φορά κυρίαρχός του. Αγγίζω τον βυθό και αφήνω εικόνες να γεμίσουν τα μάτια μου…

… ένα αγνό χαμόγελο παιδιού που ήρθαν να το επισκεφτούν. Μια γυναίκα να φωνάζει για τα μωρά που έχασε. Ένα δαχτυλίδι και μια υπόσχεση αγάπης και αφοσίωσης. Ένα πιάνο στη μέση της σκηνής. Δυο μάτια να κοιτάζουν με λαχτάρα τον κόσμο. Μια αγκαλιά στην μέση του πουθενά. Ένα παιδί να φωνάζει συγνώμη. Ένα δέντρο γεμάτο καρπούς. Και δυο χέρια να τους μαζεύουν. Ένα ‘σ’αγαπώ’ χαραγμένο στα χείλη. Ένας άντρας στην γωνιά του δρόμου να ζητιανεύει λίγη σημασία. Λεκιασμένες μπλούζες. Σκισμένα δάχτυλα. Λυγισμένοι εγωισμοί. Ένα ‘ευχαριστώ’ ζωγραφισμένο στα μάτια. Μια λάμψη ευτυχίας. Ένα δάκρυ. Μια απογοήτευση κλειδωμένη στον λαιμό. Ένα ντουέτο δίχως όργανα. Ο ήχος των ντραμς βγαλμένος από ένα χέρι και ένα στόμα. Μια φωτογραφική μηχανή ακουμπισμένη στο γρασίδι. Ένα απλωμένο χέρι. Μια κόκκινη χάντρα. Ένα τραγούδι που μιλάει για ψαράδες. Ένα αυθόρμητο ‘σου άρεσε?’ .Ένα πολύχρωμο φόρεμα. Ένα ζευγάρι τακούνια δίπλα σε ένα ζευγάρι παντόφλες. Μια κιθάρα. Μια ξεθωριασμένη ανάμνηση. Ένα ‘θέλω’ ριζωμένο στο στήθος. Ένα γκρίζο σύννεφο αποφάσεων μέσα στο κεφάλι. Που όσο περνάει ο χρόνος μεγαλώνει…


Και οι εικόνες συνεχίζουν να κατακλύζουν το ‘είναι’ μου.

Και όλο απομακρύνομαι από την ακτή.

Και ο αέρας μου τελειώνει.


Πρέπει να βγω.




16 σχόλια:

Nikos είπε...

Στο λιμανάκι αυτό άραξα και εγώ..
στο λιμανάκι των αναμνήσεων..
των παιδικών ονείρων..
Εξαιρετικό το λιμανάκι σου..
Σε ευχαριστώ που με άφησες να ξαποστάσω..
Νίκος

Δημητρης είπε...

Σαν ταινία ένιωσα πως ήμουν, όσο διάβαζα την εγγραφή σου!!! Απίστευτο!!!
Ευχαριστώ κι εγώ!!!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

KATAΠΛΗΚΤΙΚΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ.ΛΙΜΑΝΑΚΙ ΕΙΣΑΙ ΦΟΒΕΡΟ ΜΕ ΤΑ ΤΟΣΟ ΟΜΟΡΦΑ ΝΕΡΑ ΣΟΥ.ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ.

b|a|s|n\i/a είπε...

να κολυμπάς. και να βυθίζεσαι. στις εικόνες. της θάλασσάς σου. και του ουρανού σου. ο αέρας είναι στις εικόνες. σου.
φιλιά πολλά!

jacki είπε...

Ε ναι αυτή η αγκαλιά στη μέση του πουθενά.. αξίζει τόσο πολλά..
Αλλά αν ήταν και από εκείνον που αγαπάμε ακόμα καλύτερα ε;

Νεφέλη είπε...

Μόλις πήρα το βραβείο μου ήξερα αμέσως που θα το δώσω....
μα φυσικά στο αξιαγάπητο λιμανάκι!

σου το έχω φυλαγμένο, όποτε θες έλα να το παραλάβεις...

teardrop είπε...

καλό ταξίδι στα ατάραχα νερά σου.
είναι όμορφα αυτά τα ταξίδια..
καλημέρα!!)

ποντίκι είπε...

Σε είχα χάσει!!!!!!
Που ήσουνα ξαφνικά βλέπω μελτεμακι..
Κατι μου λέει και πατάω...

Τα αγαπημένα μου blog εσύ και η JAcki αλλά εσένα σε΄έχασα....

ΔΕν ξέρω....
Πόσο χαίρομαι που είμαι εδώ....

@deslako είπε...

"Μια απογοήτευση κλειδωμένη στον λαιμό"
να μενει για μερες τωρα εκει
να μην ανεβαινει ουτε να κατεβαινει
να μην μπορει να γινει κομπος στο στομαχιι
να μην μπορει να γινει δακρυα στα
ματια

ξεσπασμα
να ξεσπασω να περασει να φυγει μακρυα..
μια απογοητευση κλειδωμενη στο μυαλλο ξενυχταει τα βραδια μου
δεν μπορω να το εξηγησω
τι αλλαξε στους ανθρωπους που πηγαν τα συναισθηματα?
το ενδιαφερον?
που να ψαξω..

dim juanegro είπε...

Στην πρώτη τελεία έκλεισα τα μάτια, γύρισα το "βλέμμα" μου προς το ταβάνι και είδα χρώματα. Χρώματα, σαν εκείνα που γεννούν τα χάδια τα στολισμένα με αγάπη.

Στην δεύτερη τελεία άφησα τον δροσερό αέρα να κρυώσει λιγάκι το δέρμα, και τις φωνές των παιδιών να σπέρνουν χαμόγελα στο πρόσωπο.

Στην τρίτη τελεία έσκυψα και πήρα μια χούφτα άμμο μόλις το κύμα τραβήχτηκε προς τα μέσα.

Στην τέταρτη τελεία πήρα φόρα και βούτηξα με τα μάτια ανοιχτά, να με τσούζει το αλάτι και να με γιατρεύει το νερό.

Στην πέμπτη τελεία ήμουν πια ήρεμος. Παραδομένος.

Στα αποσιωπητικά έσφιξα μια κόκκινη χάντρα στο χέρι και με το άλλο ξερίζωσα το "θέλω" από το στήθος, λύγισα τον εγωισμό, ξεκλείδωσα την απογοήτευση απ'τον λαιμό, πήρα την απόφαση, σήκωσα την φωτογραφική μηχανή από το γρασίδι και φωτογράφησα ερασιτεχνικά κι ίσως αδέξια μια αγκαλιά στην μέση του πουθενά.

Στην έκτη τελεία ένα φίλμ κρεμάστηκε από τις βλεφαρίδες μου και κατακλύστηκα. Δεν κλείστηκα.

Στην έβδομη τελεία έβλεπα πια μόνάχα τις κορυφές των δέντρων της παραλίας. Θα σκαρφαλώσω κάποτε εκεί...

Στην όγδοη τελεία λαχτάρησα μια εισπνοή της κατάλληλης εκπνοής.

Στην ένατη τελεία άφησα το "πρέπει" να παρασυρθεί και είπα: "βγαίνω!". Φτου και βγαίνω...


Υπέροχο κείμενο. Ολοζώντανο. Ακόμα μια φορά.

Καληνύχτα...

Ανώνυμος είπε...

ΜΟΝΗ ΣΟΥ ΒΟΥΤΗΞΕΣ?
ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ΣΟΥ?
ΤΟ ΞΕΧΑΣΕΣ :(


CASPER ~

Unknown είπε...

κολύμπι γυμνό απαλλαγμένο από σκέψεις...

κολύμπι του νου σε θάλασσες σκοτεινές...

κι αν ο αέρας τελειώνει, ξέρουμε πού θα βρίσκουμε τις ανάσες μας...

;)

φιλιά βρόχινα κούκλα μου...

ΝΑΪΑΔΑ είπε...

κι ολο απομακρυνομαι και καμια φορα δεν θελω να βγω...
ουτε καν για ανασα...
οι εικονες σε τραβαν εκει...στην μαγεια τους...στον βυθο τους...

πανεμορφο!!!

νεραιδενια φιλακια!!!

Τάκης Τσαντήλας είπε...

Υπέροχη και δροσερή η περιήγηση
στ΄ ανοιχτά του ονείρου και της φαντασίας
με φόντο τ΄ όμορφο λιμανάνι σου..

Καλό μήνα εύχομαι.. Δροσερό και ευχάριστο..

ΚΙΡΚΗ είπε...

Όμορφο πολύ!
Αλλά βρε φιλενάδα, γιατί χάθηκες;
Πάντως πολύ χειμωνιάτικο το σκηνικό που έστησες! Με έπιασε μελαγχολία αδιόρατη στα μάτια όσων δε με ξέρουν, μόλις το διάβασα!
Πάλι θα ευχηθώ το ίδιο:
Φιλιά και να περνάς καλά, ό,τι και αν κάνεις, όπου και αν βρίσκεσαι...
Μάκια

λιμανάκι είπε...

Νίκο...είναι ωραίο να μπορείς να ξαποσταίνεις κάπου.Έστω και για λίγο...

Καλή σου νύχτα





Δημήτρη...χαίρομαι που σε παρέσυρα στην βουτιά μου

:)